torsdag 12 januari 2012

En annorlunda mix




Jag antar själv att just dessa bilder kan få vissa människor att reagera lite. Masken som föreställer Usama Binladen har jag lånat av en kompis bror. Tanken bakom dessa bilder är att man inte alltid vet vem som gömmer sig bakom sin tomtekostym. Jag använde just denna mask för att skapa en lite bisarr känsla. För julen och Usama Binladen har ju egentligen ingenting med varandra att göra. Därför blev det så annorlunda då jag satte ihop två motsatser.

När jag skapade dom första bilderna så fick Lydia och Viktor ställa upp för att hjälpa till lite. Dom kastade julkulor mellan varandra över Fanny som är modellen, så tog jag kort precis då julkulan passerade modellen. Jag har använt mig av kloningsverktyget på bild nr 2 och tagit bort julkulan och satt dit en guldig granat istället. Jag har använt mig av Photoshop CS4 för att redigera färgerna och då jag klippte in granaterna. Granat bilden kommer från tumblr.com.
/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar