torsdag 12 januari 2012

Different family.

Denna bild kan vara svår att tolka utan en förklaring. Från vänster så har vi Lydia som är utklädd till tomten, Viktor som är utklädd till rånare och till höger har vi Fanny som ska föreställa Usama Binladen. Rånaren håller i Jesus barnet och det gör det hela till en riktigt annorlunda mix av olika karaktärer. I slutändan så ville jag att det skulle se ut som en "mini julkrubba". Fanny har ett riktigt bra exempel och jag blev inspirerad av henne när det gällde att göra en annorlunda julkrubba.
Jag har använt mig av Photoshop CS4 när jag redigerade den här bilden. Jag har endast gjort den svartvit sedan har jag använt penseln för att måla över rånarens ögon så dem blev hel svarta istället för att skapa en läskig och lite grym bild. Jag är ganska nöjd med resultatet men jag önskar dock att jag hade fått lite olika varianter av just det här temat.
/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar