torsdag 12 januari 2012

Rudolf med röda mulen



Jag hade ingen plan bakom att fota just renhorn till detta projekt, men jag fann dessa hängandes i skolans fotostudio. Jag hade ingen tanke bakom denna bild eller snarare någon förklaring. Jag ville skapa en mörkare känsla och få renhornen att se väldigt djupa och levande ut. Och självklart för att skapa denna julkänsla så hängde jag upp julkulor i hornen.

Jag gjorde bilden svartvit för att skapa den mörkare känslan och lät julkulorna behålla sin färg för att ge bilden lite liv och även göra den lite mer annorlunda. Efter att ha tittat på dessa bilder ett tag så kom jag äntligen på en förklaring. Det kanske är Rudolf med röda mulen som hänger där på väggen? Vi försöker tolka julen på andra sätt och vissa bilder kan vara rätt provocerande. Som sagt, bloggen handlar ju om A Different Christmas.
/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar